torsdag 15. mars 2012

Ut på tur....

To blogginnlegg på en dag i dag da. Jaja, må jo ta i litt når en ikke har skrevet på månedsvis. :-p
Sliter veldig med rygg og nakke for tiden, så i dag tok jeg med meg Toyah på en liten rusletur i skogen. Jeg trives best i granskogen av en eller annen grunn. Det er liksom noe spesielt med den, den er liksom litt mørk og skummel, og på samme tid stille og rolig. I granskogen her renner det en elv, så når du rusler i skogen hører du stort sett ikke annet enn suset fra elva, og det er faktisk veldig behagelig. Man kan liksom stenge alt annet ute.
Noe annet som er veldig facinerende i granskogen er at det er så mange stier hit og dit. Man kan spekulere i hva og evt hvem som laget alle disse stiene.
Alle stier leder til....? 
Da jeg gikk ut i dag hadde jeg i utgangspunktet tenkt meg en tur bort til elva så Toyah kunne plaske litt. Temperaturen er jo såpass at det går ann nå, selv om smeltevannet nok er sinnsykt kaldt. :-p Men nå vei dit møtte vi på en hindring i et stort tre som var veltet over stien, et resultat av en av de mange stormene vi har hatt i vinter. Jeg fant det bedre å ta en omvei inn i granskogen istedetfor å begynne å bestige dette svære treet. 
Mange nye rotvelter å se i skogen etter denne vinteren. Til og med bekken har måttet fnne seg en ny vei for å komme seg frem.
Som vanlig ruslet jeg bort til elva og fulgte den oppover. Det er alltid så herlig med den "stillheten" du opplever når du går langs elva og ikke kan høre noe annet enn bruset av den. Og i dag hørtes den virkelig!!! 

Som den kreative sjel jeg er blir jeg alltid imponert over naturens egen evne til å skape ting, det er mye spennende å se om man ser seg rundt og legger merke til små ting. 

Toyah koste seg iallefall masse når hun endelig fikk vasse litt igjen....





2 kommentarer:

  1. Tar gjerne den turen sammen med deg en dag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen skal du være. :) Vi kan ha picnik. :)

      Slett